14 Sierpnia 2022 08:25:36
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· [MOD] FreshTomato-AR...
· Wstęp do migracji z...
· Konfiguracja vlanów...
· [MOD] FreshTomato-MI...
· VLAN na podstawie MAC
· Asus RT-AX86U i WPA3
· [SOLVED] Przechwytyw...
· Asus 4G-AC68U
· TP-link EAP245
· S1200V3RP
· ER-X + AC PRO + Toma...
· [S] Unifi switch US-...
· Wireless Client bez NAT
· Jak to skonfigurowac...
· Asus RT-ac68u i prę...
· [HOWTO] Kompilacja "...
· [HOWTO] Link Aggrega...
· VPN TAP Tomato Nie d...
· [S] Sprzedam EdgeRou...
· Asus RT-AC56U mod to...
Najpopularniejsze obecnie wątki
· [MOD] FreshTomato... [702]
· [MOD] FreshTomato... [380]
· Wstęp do migracj... [52]
· Asus RT-AX86U i WPA3 [7]
· Konfiguracja vlan... [3]
· VLAN na podstawie... [2]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
37% [149 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
52% [209 głosów]

Atheros
Atheros
5% [21 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [4 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
3% [13 głosów]

Ogółem głosów: 403
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
44.200.171.74
Zobacz wątek
OpenLinksys » :: ROUTERY :: » Asus
 Drukuj wątek
GT AC5300 podobno nie do ruszenia.
n-owicjusz
https://openwrt.org/toh/hwdata/asus/asus_gt-ac5300
Dzisiaj się nadkolem na taka stronę.
I jeśli dobrze zrozumiałem (słabo angielski) OpenWrt można zapodać dla GT AC5300.

Moze ktoś wie coś więcej?

Scalony z 09 stycznia 2022 00:15:15:
Jeśli to prawda to instalacja WireGuard to czysta przyjemność.

Scalony z 09 stycznia 2022 00:16:19:
I VPN w okolicach 0.5G

Scalony z 09 stycznia 2022 00:23:19:
Jeszcze to:
https://openwrt.org/toh/start
Edytowany przez n-owicjusz dnia 09-01-2022 00:23
 
Adooni
no wireguard wchodzi do urzadzen nawet RMerlin dodal go w ostatnim sofcie do nowych urzadzen

NEW: Added wireguard kernel module + userspace tool to
         HND models firmware images.


wyglada ze instalacja jest przez z poziomu gui Asusa https://openwrt.org/toh/hwdata/asus/a..._gt-ac5300

ale zanim to zrobisz poczytaj w necie ja np znalazlem cos takiego:

wifi does not enabled yet
there are only 4 of 8 Lan ports available
openwrt-to-factory.bin firmware wanted - via serial or mtd.


how to back to factory przykladowo:

mtd -r write /tmp/GT-AC5300_9.0.0.4_386_41994-g769f84f_cferom_ubi.w firmware
Unlocking firmware ...

Writing from /tmp/GT-AC5300_9.0.0.4_386_41994-g769f84f_cferom_ubi.w to firmware ...
Rebooting ...

wiec powrot do AsusWRT moze byc problematyczny zalezy pewnie od softu itp.
UPC 300/25 Mb/s + Connect Box(bridge)
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.1.6-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
n-owicjusz
Jak na razie nie mam nic co przyjmie RMerlina.
Do tego olewanie VLAN bieda.
Właśnie tez znalazłem ze wifi nie pracuje.
Jeśli odpala wszystko 8 portów i wifi, to chyba nic nie pobije GT5300, do tego GT AX11000 ma ten sam procesor wiec jest baza.
 
Adooni
jak juz ktos musi kupowac Asusa to bym bral AX86U ale OpenWRT w ogole np odchodzi od supportowania Broadcom

jak ktos celuje w OpenWRT czy OPNsense/pfSense to za 1000zl i taniej moze kupic uzywany mini PC i miec router wydajnosciowo kilka razy lepszy niz GT5300 Smile ja np na moim HPE MSgen8 mam i router i NAS i jeszcze mocy zostaje nawet sciagajac torrenty nie zapycham go (sciagam 10 torrentow na raz). Jedyne co bede pewnie kupowal producentow to AP wi-fi chociaz trzeba poszukac czy nie oplacaloby sie samemu tego ogarnac.
UPC 300/25 Mb/s + Connect Box(bridge)
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.1.6-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
n-owicjusz
GT AC5300 został zakupiony za sygnał i stabilność( po testach) .GT AX11000 nie dawał rady z sygnałem potrzeba dołożenia 2,do tego brak inne braki .
Nie wiem czy dobrym rozwiązaniem nie będzie nabycie RT AC5300 jednak nie wiem jak z sygnałem?Soft alternatywny jest z obsługą Vlan.

Lub postawić ruter z mini PC z możliwością dodania karty sieciowej 10GB.
Jak znalazłem to tylko i7 tyko której generacji :4 na stocet 1366 ( 45nm), czy 7 na stocet 1151(14 nm).
 
Adooni
procek musi miec instrukcje AES https://en.wikipedia.org/wiki/AES_ins...uction_set

czy jest sens w cos nowego isc - ja mam xenona powiedzmy 3 generacji i nie mam zadnego problemu z laczem 1Gbit - wiecej nie potrzebuje i przez nastepne 10+ lat nie bede potrzebowal. Obecnie mam net 300Mbit ale po przeprowadce pewnie luty/ marzec biore lacze 150Mbit. Dla mnie ogolnie to darzenie do 1Gbit i wiecej to smiech po kiego to potrzebne znam kilka firm ktore na 300-500 pracownikow maja 500Mbit i wszystko dziala. NVidia GF now wymaga przepustowości co najmniej 15 Mbps dla rozgrywki w 720p przy 60 FPS oraz 25 Mbps dla rozgrywki w 1080p przy 60 FPS - sam tetowalem to na laczu 70Mbit nie bylo prolblemow. Wymagania streamowania min to przy 1080p – prędkość wysyłania 10–12 Mbit. Itd po prostu producenci sprzetu wymyslaja predkosci wi-fi 10Gbit po kiego mi to nawet przy VR Smile

ja po prostu bede zmienial prekosc lacza kiedy to bedzie mi potrzebne a nie poniewaz jakas nowinka wyszla. Obecne routery nawet za 2k zl maja problemy ze zlaczem 1Gbit jak uzywasz QoS czy VPN wrecz polowy lacza nie wyrabiaja a daja tam porty 2.5Gbit czy nawet 10Gbit zeby zachecic kupujacych. To sie dzielej od dziesiatel lat w 2009 wyszedl Asus T-N16 z portami 1Gbit a ten router na ori sofcie ciagnie moze 300Mbit (na alternatywnym polowe tego).
UPC 300/25 Mb/s + Connect Box(bridge)
HPE MS gen8 Proxmox 7.0-11 VMs: Router OPNsense 22.1.6-amd64 and OMV
HPE MicroServer gen8: Xeon E3-1265Lv2, 16GB (2x KTH-PL316E/8G), HP 331T, 4x4TB WD RED
Asus RT-AC68U AccessPoint
 
n-owicjusz
Instrukcje AES są już w i7 970 z 1 generacji("Gulftown" (32 nm), fakt ze prądożerne.

Scalony z 24 kwietnia 2022 21:48:14:
https://openwrt.org/toh/views/toh_fwdownload
Pozycja 146.
Czyżby zapowiadał się soft stabilny ?
Edytowany przez n-owicjusz dnia 24-04-2022 21:48
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,101
· Najnowszy użytkownik: rdr3e
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

tamtosiamto
13-08-2022 20:57
nie za wczesnie na przejmowanie sie takimi sprawami? Wifi 6 jeszcze dobrze nie zagoscilo w domach, mozna powiedziec, ze wcale Smile pozyjemy zobaczymy. Najwyzej da sie po 1 apeku na 1 room i git Wink

dziubek
11-08-2022 22:09
Ciekawi mnie jak z przenikaniem sygnału przez przeszkody? https://www.telepo
lis.pl/tech/sprzet
/...y-z-wifi-7

sts
28-06-2022 11:11
Mój wynik po wifi 1.2GB/s (serwer po lan 1GB/s) https://tiny.pl/93
mj2 i szukam jeszcze czegos szybszego (mówimy o wifi)

maxikaaz
28-06-2022 10:50
@sts - nie, to wyniki z kabla. Klientów AC mam kilku, ale chyba wszyscy "jednostrumien
iowi" 80MHz (czyli 433Mbit/s), więc max. po radiu to ok. 200Mbit/s.

sts
28-06-2022 07:48
@maxikaaz Czy takie prędkości masz po wifi?

maxikaaz
27-06-2022 21:54
@sts - https://ujeb.se/tw
XQeW

maxikaaz
27-06-2022 21:42
@sts - u mnie światło 1000/300 obrabia R7000, awaryjnie mam AC56u. R7000 wykręca 930-940Mbit/s, AC56u mniej o jakieś 20-30Mbit/s. Na obydwu FreshTomato i CTF.

kille72
27-06-2022 19:11
Dołączył: 12/02/2007, zauważyłem ze jestem 15 lat starszy... Grin

sts
27-06-2022 13:30
No licze ze kiedys bedzie czyste czyste openwrt na ten sprzet. rdzenie sie nie licza, wazne prekosci po usb i predkosci działania internetu. A jaki router do 400zł byscie polecili? pod swiatło 600?

tamtosiamto
26-06-2022 19:26
dla testu wydac 250zl slabe to jest , jak sie to robi tylko dla rdzeni, skoro tyle jest sprawdzonych alternatyw

54,479,202 unikalnych wizyt