S.M.A.R.T błąd Spin_Up_Time Wysyłąć na gwarancji ?
|
branetre |
Dodano 29-10-2012 09:53
|

Moderator

Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Pytanie do znawców info S.M.A.R.T
Posiadam dysk SAMSUNG HD103SJ 1000GB
Dysk głośno pracuje i czasem nie można odpalić systemu
Sprawdziłem na stronie SEGATE Dysk i okazało się że jest jeszcze gwarancja do Stycznia 2013 Czy waszym zdaniem dysk kwalifikuje się do wysyłki na GW ?
Nie chcę zostać obciążony kosztami ...
branetre załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
|
|
|
|
shibby |
Dodano 29-10-2012 12:44
|

SysOp

Posty: 17141
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
ściągnij programi SEATOOLS (jest wersja windowsa) i przeskanuj go. Jak ci znajdzie blad i wywali ID bledu to ślij do gwarancje. Z ID bledu napewno ci uznają. Zresztą oni id bledu z seatoolsa wymagaja podczas podczas zglaszania ****acji (no chyba ze dysk się nie jest rozpoznawalny przez bios ).
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Unifi USW-Lite-16-PoE
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
branetre |
Dodano 29-10-2012 12:50
|

Moderator

Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Cytat shibby napisał(a):
ściągnij programi SEATOOLS (jest wersja windowsa) i przeskanuj go. Jak ci znajdzie blad i wywali ID bledu to ślij do gwarancje. Z ID bledu napewno ci uznają. Zresztą oni id bledu z seatoolsa wymagaja podczas podczas zglaszania ****acji (no chyba ze dysk się nie jest rozpoznawalny przez bios  ).
Ta aplikacja pokazała że wszystko jest OK a dysk czasami nie potrafi wstać z zainstalowanym systemem Potrafi podczas ładowania systemu zrobić restart Jakimi kosztami mogą mnie obciążyć jak nie uznają gwarancji ?
Jakbyś go słyszał podczas włączania to normalnie można się uśmiać
Edytowany przez branetre dnia 29-10-2012 13:07
|
|
|
|
anonim747874734 |
Dodano 29-10-2012 13:25
|

OL Maniac

Posty: 1219
Dołączył: 02/08/2010 18:21
|
żadnymi, ślij i powiedz ,że nie działa. ich zasranym obowiązkiem jest go sprawdzić... nie do Ciebie należy diagnoza. piszesz ,że system na nim nie wstaje i koniec.
nie masz jak sprawdzić seatools'ami bo system się nie uruchamia i tyle. jak wydaje dziwne dźwięki to pada mechanika więc nie ma tutaj dyskusji... włączą, usłyszą i dalej nie będą nic z nim robić... rma będzie uznane.
swoją drogą mam 4 szt tego modelu samsunga i od 2 lat działają non-stop (24/7) w qnapie w pracy i nic im nie dolega... backupuję na nie maszyny vmware'a z esx'a i dotąd myślałem ,że znalazłem idealne dyski  |
|
|
|
branetre |
Dodano 29-10-2012 15:02
|

Moderator

Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Cytat mikka napisał(a):
1) Ten dysk ma 7200rpm, więc wcale bym się nie zdziwił jeśli głośno chodzi (swoją drogą po to jest AAM)
2) Jeśli masz możliwość, to sprawdź S.M.A.R.T. jeszcze w kilku innych programach, to wcale nie jest pewne że wina dysku, a Spin_Up_Time tym bardziej nie jest wyznacznikiem uszkodzenia 
Mam kilka innych dysków twardych i tylko ten takie objawy posiada Dzięki za pomoc Wysyłam Jak się uda to fajnie |
|
|
|
majkel152 |
Dodano 29-10-2012 23:50
|

OL Maniac

Posty: 1716
Dołączył: 09/06/2010 14:36
|
ten typ tak ma , mój podobnie, najgorsze że gnida wpada w drgania sinusoidalne, teraz leży na gąbce to nie jest tak uciążliwy, czekam do wypłaty i gonie go w diabły, 5400 rpm w nasie i ssd w kompie& lapku to jest to ;p
nie znam się na tym ^^
kupię coś fajnego
sieć domowa:
router z pfsense https://i.imgur.com/IuB6Zwy.png, jakieś dziwne urządzenia , ups, światłowody, apeki i działa miło 
|
|
|
|
branetre |
Dodano 08-11-2012 19:18
|

Moderator

Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Dziś dostałem maila że wysłali dysk
Pytanie tylko czy ten sam (nie naprawiony) czy nowy
Z powodu braku nr. seryjnego nie jestem w stanie stwierdzić co wysłali
Podobno gdy firma Segate nie uznaje GW to wysyła maila o konieczności pokrycia kosztów przesyłki i do tego wymaga pisemnego oświadczenia z wyrażoną zgodą na pokrycie kosztów.
W przeciwnym razie dysku nie wysyłają co jest równoznaczne z jego utratą.
branetre załączono następujące plik:
Nie masz uprawnień, by zobaczyć załączniki w tym wątku.
Edytowany przez branetre dnia 08-11-2012 19:25
|
|
|
|
shibby |
Dodano 08-11-2012 21:50
|

SysOp

Posty: 17141
Dołączył: 15/01/2009 20:30
|
wysłali refublished
Router: Unifi Cloud Gateway Max
Switch: Unifi USW-Lite-16-PoE
Switch: Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2
Wi-Fi: Unifi U6-Lite - szt. 2
Proxmox VE: i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD
VM #1: Synology SA6400
VM #2: Debian, WWW
VM #3: Home Assistant OS
|
|
|
|
branetre |
Dodano 21-11-2012 13:04
|

Moderator

Posty: 816
Dołączył: 15/01/2011 10:10
|
Tak właśnie zrobili Ważne że działa Nie wiadomo ile ale działa  |
|
|
|
wojciech_69 |
Dodano 21-11-2012 14:01
|

User

Posty: 32
Dołączył: 28/10/2010 12:22
|
* refurbished
===========================================
WRT160NL v1 CUR01 with Gargoyle PL by obsy
TL-MR3420 + E173u-2 = Aero2
|
|
|
|
bychol |
Dodano 22-11-2012 01:42
|

User

Posty: 127
Dołączył: 13/12/2011 20:14
|
Mi też padł raz seagete, wywłałem na gwarancje i działa do tej pory, nawet gwarancja na ten co przysłali jest dłuższa, a co do drgań to mój seageta też tak ma że strasznie buczy w porównaniu z innymi |
|
|