Bardzo proszę o pomoc w wyborze rozwiązania oraz sprzętu.
Obecnie jadę na 10'cio letnim Edimaxie, ale czasy się zmieniają, standardy jak i potrzeby, wiec pora na nową infrastrukturę sieci. Na chwilę obecną wygląda to tak:
po wifi działa u mnie kilka urządzeń (laptopy, tel, drukarka)
po lanie tv, komp
W planach mam zrobienie serwera - myślę tutaj np o podłączeniu jakiegoś dysku do routera ze względu na koszta oraz prostotę..
Niestety jestem laikiem w tym temacie i muszę jeszcze wiele sie douczyć żeby wykorzystać możliwości sprzętu/oprogramowania.
Rozwiązania widzę 2:
1. modem + router np z tomato (posiadam rt-n16 z tomato, więc poniekąd mógłbym go wykorzystać)
2. router xDSL (gdzie x odpowiada za obecny ADSL, ale w przyszłości raczej VDSL, o ile faktycznie prędkości będą realne w moim regionie).
No i tutaj mam dylemat.. - w opcji nr 1 nie wiem słaby punkt to 2 urządzenia.. z kolei mocnym jest możliwość posiadania tomato czy innego oprogramowania = możliwości ale czy są same modemy xDSL? Chodzi mi głównie o stabilną pracę modemu, bo za asusa jestem pewien..
Opcja nr 2 kusi prostotą działania - kupuje router, podłączam, konfiguruje i zapominam o sprawie.. minus za brak alternatywnego softu.. z kolei interfejs użytkownika w Asusie wydaje mi się przejrzysty i nieskomplikowany..
Jeżeli mogę prosić to wskażcie mi znaczące różnice, których ja nie wymieniłem, chociażby ze względu na brak większych umiejętności wykorzystania tomato na dzień dzisiejszy.
Jeżeli chodzi o fundusze to wolałbym wydać jak najmniej, dlatego raczej będę szukał sprzętu z drugiej ręki, przy czym ostatecznie wolę zainwestować raz a dobrze. Szukając modemu (kompletny brak pomysłu na sprzęt) i routera z możliwościami, jest wiele opcji w różnych kwotach.. biorąc pod uwagę opcję nr 2 wstępnie pomyślałem o: