Jestem nowym użytkownikiem Synology DS115j. Specjalnie pod ten serwer zakupilem router Tenda N60 i wgrałem Tomato v.1.28. Od kilku dni walczę z ustawieniem tego, aby móc zalogować się poprzez mojanazwa.synology.me. Przeczytałem dziesiątki postów ludzi, którzy mieli podobny problem. Ale na razie nie znalazłem mojej przyczyny. Temat wygląda tak:
Otóż uruchomiłem sobie usługę mojanazwa.synology.me - i nie jestem w stanie połączyć się z DSM. Wykonałem całą procedurę poprawnie, porty zostały przekierowane i nic (na routerze ddns jest aktywny). Kiedy wpisuję w adresie przeglądarki mojanazwa.synology.me - otrzymuję komunikat, ze nie można otworzyć strony (i nie ma znaczenia, czy jestem w sieci lokalnej czy obcej -w obu przypadkach jest komunikat "nie można nawiązać połączenia"). Sprawdzałem kilkukrotnie - wydaje się, że wszystko jest OK. W panelu sterowania DDNS status pisze na zielono "normalna", w zakładce router port lokalny i port routera jest taki sam (aczkolwiek kiedy naciskam testuj połączenie wszędzie jest niepowodzenie). Kiedy natomiast loguje się przez stronę account.synology.com - w tabelce widać mój sprzęt, quickconnect, DDNS (tu pali się zielona kropka) z nazwą "mojanazwa.synology.me). Quickconnect działa bez zarzutu - zarówno w sieci lokalnej jak i poza nią - mogę spokojnie się logować.
Od dwóch dni szukam po forach powodów takiej sytuacji - czy jest ktos, kto może mi pomóc i podrzucić jakieś pomysły, co moze być powodem? Bo już tracę koncepcję. Dodam, że internet mam od Vectry więc IP publiczne i dynamiczne. Wyczytałem gdzies, że najlepiej założyć konto na no-ip i wtedy konfigurować synology. Nie jestem ekspertem i dopiero zaczynam moją przygode z synkiem i dlatego potrzebuję pomocy i porady jak rozwiązać ten problem.
Może mi ktoś pomóc? Z góry wielkie dzięki.
Połączony z 29 sierpień 2015 18:38:07:
Już dostałem pomoc na forum Synology i problem rozwiązany. Należało własciwie ustawić przekierowanie portów na routerze.
Edytowany przez maciekk dnia 29-08-2015 18:38