Prośba o pomoc w wyborze sprzętu
|
experimment |
Dodano 06-08-2008 01:35
|

User

|
Witam,
Zamierzam zakupić router, by z łącza internetowego z którego aktualnie korzystam w pececie, mogli korzystać też inni domownicy. W tematyce sieci jestem dość zielony, stąd mimo że cały dzień spędziłem na czytaniu i zaznajamianiu się z nowym tematem, potrzebuję porady co warto w moim przypadku kupić.
Sytuacja wygląda tak: korzystam z sieci dzięki operatorowi osiedlowemu www.pronet.lublin.pl. Chcę do routera połączyć bezprzewodowo lapka Dell Latitude D600, oraz kablem mojego peceta. Dodatkowo będę chciał korzystać z sieci przez smartfona. fajnie byłoby, gdybym mógł pod router podpiąć bezpośrednio urządzenie wielofunkcyjne, bo dzięki temu można by z niej korzystać niezależnie od drugiego komputera.
Aktualnie jestem podłączony do sieci bez żadnego modemu. Jestem po prostu w sieci lokalnej, mam swoje publiczne ip. Operator potrzebował ode mnie adres karty sieciowej, także dostęp przydziela po MAC.
Co w tym przypadku polecacie? |
|
|
|
obsy |
Dodano 06-08-2008 07:09
|

VIP

|
Wiec nie masz żadnych wymagań. Co do połączeń komputerów to dowolny ruter - chyba wszystkie popularne maja możliwość klonowania adresu mac, więc tu nie ma problemu (ew mozesz podac mac rutera do dostawcy).
Urządzenie wielofunkcyjne - na usb? Jeżeli tak to potrzebujesz coś z portem usb, np. ASUSA wl500gp/wl500w. Ale nie masz gwarancji że wszystko będzie z tego urządzenia działało bo to kwestia odpowiedniego softu.
Bez podłączania tego urządzenia - wrt54gl, z tym urządzeniem - asus wl-500gp lub inny z portem usb, ale jw - nie masz gwarancji że wszystko da się uruchomić.
|
|
|
|
experimment |
Dodano 06-08-2008 10:33
|

User

|
Rzeczywiście wymagań nie sprecyzowałem:
przede wszystkim niezawodność, przydała by się stosunkowo łatwa konfiguracja, i najlepiej aby gwarancja producenta była jak najdłuższa