Ten sam problem. Od 2 miesiecy jest to juz bardzo często nawet 2 razy dziennie szczególnie denerwujące jeśli zdalnie chce się wbić do sieci.
Na modemie motorola co jakiś czas nie świeci się dioda "online" wtedy nie pomoga reset routera (WRT54GL) tylko trzeba modem restartować - nawet kilka razy aż załapie. Z ciekawości notowałem sobie kiedy są przestoje. Zadzwoniłem do UPC powiedziałem technikowi że są takie problemy. Podałem mu czasy przestojów. Technik po podłączeni do modemu oczywiście nie widzi nieprawidłowości w działaniu modemu.
Drugi przypdek diody wszystkie się świecą jak trzeba ale netu brak. Wtedy pomaga sam DHCP release/renew na routerze.
Jest to bardzo denerwujące ponieważ przez 2 lata nic sie nie działo
wszystko śmigało jak ta lala.
Do modemu wgrywałem różne softy - nic to nie dało zawsze ten sam problem.
Zastanawiam się nad wezwaniem technika żeby modem wymienić ale nie chce też płacić 50 PLN jeśli stwierdzi że jest wszystko ok.
Jeśli ktoś wzywał technika do modemu proszę o info jaki był finał.
Miałem te same problemy, zadzwoniłem do UPC zdalnie posprawdzali stwierdzili ze z modemem coś nie w porządku i przyszedł siusiek jakis popatrzył pomruczał i zmienił modem. Nic to oczywiście nie dało bo problem dalej występuje. Poradziłem sobie tak ze w Administration/scheduler wpisałem Reconnect co godzinę. Oczywiście net w sieci jest a nawet jak się rozłączy to jak mnie nie ma w domu to maksymalnie godzinę go nie ma, ale problem pracy w necie z programami online dalej istnieje i dalej mnie rozłącza. To oczywiści pół środek ale mając 42 kompy w sieci muszę tak zrobić bo inaczej mnie ludziska zjedzą. Więc dalej nie ma na nich lekarstwa.
Na pewno jest to problem po stronie UPC. U mnie rozłączało przez ok. rok. W sierpniu coś padło u nich, przez godzinę nie było neta. Od tamtego momentu jest wszystko w porządku.
Asus RT-N16 + Tomato Firmware v Tomato-K26USB-1.28.905xRAF-ML-MIPSR2-075V-AIO
UPC 100/8 Mb/s
abaddon75 napisał/a:
Na pewno jest to problem po stronie UPC. U mnie rozłączało przez ok. rok. W sierpniu coś padło u nich, przez godzinę nie było neta. Od tamtego momentu jest wszystko w porządku.
Bo przypuszczam ze padło jakieś ustrojstwo które miało w swoich ustawieniach rozłączanie, a jak wymieniali je szybko to zapomnieli to pewnie ustawić. Tylko pytanie po co to w ogóle robią?
Witam!
Od dłuższego czasu jestem użytkownikiem UPC. Problem odnowienia połączenia występuje bardzo rzadko. Nie mam potrzeby, żeby dostać się do swojego PC z zewnątrz. Bardziej mnie irytuje to rozłączenie i brak ponownego połączenia. Używam routera firmy Netgear - taki jaki UPC ma w swojej ofercie i na ich stronie jest jego konfiguracja. Mam tak ustawione jak opisują, ale nic to nie pomaga - brak odnowy połączenia. Wybrałem ten router, bo wcześniej używałem innych myśląc, że to one tak źle działają. Teraz mam router Netgear w którym jest włączona funkcja "Connect Automatically, as Required" ale i tak to nic nie daje. Zauważyłem, że ta sytuacja powtarza się TYLKO w chwili kiedy UPC zmienia mój adres IP (dynamiczny). Ta sytuacja zdarza się średnio co 3 miesiąca, ale kiedyś bywało też tak, że 2 razy na dobę :/, Zawsze dzieje się to w chwili najmniej odpowiedniej - kiedy nie mam mnie w domu. Na szczęście teraz domownicy widzą, że trzeba na chwilę wszystko (router) wyłączyć i uruchomić ponownie. Pisałem do UPC a oni odpisują że: UPC średnio co 48 godzin zmienia IP i gdy router nie odpyta DHCP po wygaśnięciu dzierżawy IP dochodzi do opisanych sytuacji. Nie jest to bynajmniej wada sprzętowa routera.
No to zapytałem ich jeszcze raz: to dlaczego się tak dzieje? Dlaczego w innych sieciach nie dochodzi do takich sytuacji? Czekam na ich odpowiedź... no chyba, że ktoś z Was wie jak z tego wybrnąć.
Pozdrawiam.
Prześledziłem ten watek, gdyż zaczął mnie ten (mały) problem nieco już irytować.
Obecnie posiadam modem EPC2203 (w UPC), który np. po zmianie IP sam zawsze wstaje, ale ... jest wówczas konieczne - niestety - zrestartowania routera (WRT54GL z Tomato 1.27)
Pół biedy, kiedy jestem w domq - 'minuta osiem' i działa.
Ale kiedy mnie nie ma, to wówczas słyszę narzekania, typu : i znowu nie ma internetu ... i telefon nie działa.
Czy można proces odnowienia połączenia tego routera całkowicie zautomatyzować ?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam.
Edytowany przez hsurim dnia 10-06-2010 20:07
i wlasnie dlatego nie patrzy sie na cyferki ktore to chello obiecuje bo wkur*** dostaje sie gratis przez caly okres trwania umowy, tylko bierze sie lacze wolniejsze (moze i nawet drizsze) ale pewne w dzialaniu.
Router:Unifi Cloud Gateway Max Switch:Unifi USW-Lite-16-PoE Switch:Unifi USW-Flex-Mini - szt. 2 Wi-Fi:Unifi U6-Lite - szt. 2 Proxmox VE:i5-13400T, 64GB RAM, 2x 512GB NVMe, 3x 2TB SSD VM #1:Synology SA6400 VM #2:Debian, WWW VM #3: Home Assistant OS
bosiak napisał/a: Nie debatujcie nad sprzętem gdyż wszystkie problemy ktore opisaliście związane są z infrastrukturą sieciową UPC.(...)
Hm ... to nie jest 'debata' z mojej strony.
Na UPC obecnie - po wcześniejszych, wielomiesięcznych bojach - nie narzekam.
Mam łącze super stabilne - co to transferów również.
Tylko ... te zmiany (średnio co ok. pół roku) adresów IP wymuszają konieczność restartów routera (a potem jeszcze bramki VoIP) i dlatego miałem nadzieję na możliwość samodzielnego skonfigurowania ponoszenia (odnawiania) połączenia w routerze WRT54GL.
Ale skoro nie ma takiej możliwości, to trudno ...
Dziękuję za szybki - jak zwykle - odzew z Waszej strony.
Pozdrawiam
p.s.: czy jest w ogóle jakiś router, w którym można to ustawić/uruchomić ?
Edytowany przez hsurim dnia 11-06-2010 07:27
· Łącznie użytkowników: 24,126 · Najnowszy użytkownik: goldi111
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Maniek91PL
15-05-2025 19:35
witam! było coś gdzieś o obsłudze asus mesh w tomato moze? chętnie bym przetestował u rodziców
servee
24-01-2025 18:18
Światłowód + mediakonwenter. Ekranowana skrętka nie jest wymagana, taką sytuację już zastałem. Zamierzam ją wymienić na zwykłą. Da to coś?
shibby
17-01-2025 07:45
a ta skrętka ekranowana o której piszesz to jakiś wkopany przewód do bramy/furtki/kamer y zewn? Jak tak to jego też przez zabezpieczenie podepnij.
shibby
17-01-2025 07:43
no to pora zabezpieczyć kable LAN zabezpieczeniami przeciwprzepięciow ymi - tanio nie będzie. Jak przychodzi ci internet? Skrętką czy światłem? Jak skrętką to zacząłbym od tego.
servee
12-01-2025 12:52
Ponownie padły mi wszystkie porty sieciowe w routerze - to już 3-ci w 6 m-cy. Podejrzany to ekranowana, nieuziemiona skrętka - 12mb. Czy jest to możliwe?
dawidt
21-12-2024 01:09
siema
Maniek91PL
06-11-2024 22:37
dzięki !
maxikaaz
29-10-2024 14:27
@Maniek91PL - Administration=> Admin Access, i tam masz "Allow Wireless Access" do zaznaczenia
Maniek91PL
26-10-2024 22:07
siemka! ktoś przypomni co się ustawiało jeśli nie mogę wejść od strony wifi do tomato? od lan działa
overflow2
04-10-2024 17:34
Kupowałem Asusy n10u albo n12d1 ale nie widzę ich, chyba już nie produkują, Chodzi o coś nowego i taniego. Transfery niewielkie.