20 Czerwca 2024 18:40:11
Nawigacja
· Strona Główna
· Forum

· Tomato by Shibby
· FreshTomato


Wątki na forum
Najnowsze dyskusje
· Openvpn+klient android
· [MOD] Tomato64 (x86-64)
· [HOWTO] OpenVPN serv...
· [MOD] FreshTomato-AR...
· [S] edgerouter er-12
· Dostęp do urządzen...
· Switch zasilany prze...
· Brak dostępu do ust...
· Takedown 2000
· [MOD] FreshTomato-MI...
· [Howto] Xpenology na...
· [HOWTO] Kompilacja "...
· nju swiatło pytania
· konfiguracja router ...
· Asus TUF-AX3000_V2 p...
· Jaki router kupić? ...
· Szukam zaproszenia n...
· dodatkowe złącza s...
· RT-N18U - nie można...
· Firewall nie zawsze ...
Najpopularniejsze obecnie wątki
· [MOD] Tomato64 (x... [48]
· [HOWTO] OpenVPN s... [16]
· Openvpn+klient an... [3]
Ankieta
Jaki procesor posiada twój router?

Broadcom MIPSEL
Broadcom MIPSEL
36% [151 głosów]

Broadcom ARM
Broadcom ARM
52% [217 głosów]

Atheros
Atheros
5% [22 głosów]

Marvell
Marvell
1% [4 głosów]

Ralink
Ralink
1% [3 głosów]

Intel/AMD/VIA
Intel/AMD/VIA
1% [5 głosów]

Żaden z powyższych
Żaden z powyższych
4% [15 głosów]

Ogółem głosów: 417
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 02/02/2015 09:38
Twoje IP
3.236.142.143
Zobacz wątek
OpenLinksys » :: ROUTERY :: » D-Link
 Drukuj wątek
Optymalny router + karty do malej sieci WLAN
Matrikks
Czesc.
Zamierzam zbudowac mala siec bezprzewodowa w jednym pomieszczeniu.
W tym pomieszczeniu bedzie:
- 5 szybkich komputerow dla graczy (Win7).
- 15 komputerow dla przecietnych uzytkownikow (Win7).
Wszystko polaczone wifi.
Chcialem Was zapytac o dobry i niedrogi access point czyli router bezprzewodowy ktory:
- bedzie wystarczajaco szybki i przepustowy przy ww warunkach.
- konfigurowalny, zeby zamknac dostep do sieci dla osob postronnych.
- konfigurowalny, zeby utworzyc siec VLAN obejmujaca wszystkie komputery.
- dobry i tani.
Drugie pytanie dot indywidualnych kart sieciowych wifi na interfejs PCI (bo te na USB - chyba szybko by zniknely) Wink
Pozdro.Wink
 
Steel_Rat
Sprecyzuj jeszcze jaką szybkość router musi obsłużyć WAN<->LAN.
Napisz też ile chcesz przeznaczyć na sieć w pomieszczeniu

Moim zdaniem jak do grania to lepszy kabel a nie WIFI.
Trochę taniej i pewniej na kablu niż na WIFI.
Jak już upierasz się przy WIFI możesz postawić
a) Router z WIFI
b) Router + AP

Po za tym im szybsze WIFI tym lepiej co wiąże się z kosztami.
Więcej pasma jest do podziału dla klientów.
.
WRT3200ACN (WRT32X) + OpenWRT 18.06+światełko 150/150 Mb/s
Asus RT-AC68UvE1 + RMerlin + Entware
Netgear WNR3500Lv2 + DDWRT
 
Matrikks
Zakres częstotliwości, np.: 600 + 1 Gbps.
Standard 802.11ac, 802.11n.
Dobry 2-pasmowy router o dobrym zasiegu.
Wersja AC.

Rozumiem, ze siec w pomieszczeniu to:
- okablowamie - skretka + RJ45.
- 5 kart przewodowych (szybkich)
- 15 kart wifi na PCI (standard)
Chcialbym tanio, bo wiadomo ...kasa (;-)

Jezeli moge jeszcze prosic o uprzejmosc to napisz alternatywne rozwiazanie, czyli Wireless Small Bussines Access Point.
Jakie sa opcje dla wyzej podanych parametrow.

Połączony z 22 maj 2018 08:44:31:
Przyszlo mi jeszcze jedno pytanie do glowy.
Jaka topologia bedzie lepsza w tym wypadku dla 5 komputerow polaczonych przewodem?
- magistrala (wszystkie po koleji do glownego przewodu, ktory nastepnie do routera)
- wszystkie komputery indywidualnie do switcha a ten do routera.
Edytowany przez Matrikks dnia 22-05-2018 08:44
 
jurekk
ping po kablu lepszy i tyle.
A wbudowana karta lan jest zawsze lepsza niz wifi bo nie ma znaczenia środowisko inne urządzenia itp
Nawet na karcie 100 Mbit/s to transfer bedziesz miał byc mzoe leszy niz po wifi
A 1 G karty pci czy pci-e wcale nie sa drogie jezeli komputer nie ma 1G karty wbudowanej.
Wtedy na centalny router proponuje Netger R7000

a jezeli chesz koniecznei grac po wifi to AC86U z RMrlinem na pokłądzie lub Asus Ac3200 z tomato wersja ubozsza lub z innej beczki Synology rt2600ac
AX3000 v2 Tomato
ea6500v2 @Ac66u_B1 @1000 Aimesh
ea6700v cfe (custom) @AC66u_B1 node
node Aimesh,
 
Matrikks
Moze jeszcze ktos z wiekszym doswiadczeniem i wiedza by sie wypowiedzial w nawiazaniu do moich powyzszych pytan.
W szczegolnosci do opcji z uzyciem Small Bussines Wireless Access Point dla 15 komputerow.
Shock
Pozdro.
 
branetre
@jurekk napisał wszystko co trzeba, co tu więcej chcesz? Przy takiej ilości urządzeń, zakładając że każde będzie wpięte po wifi w tym samy czasie, to lepsze osiągi będą na 100 Mbit/s. Więc albo kupujesz wypasiony ac3200 albo lecisz po kablu.
 
djwujek
Wiesz co to wogule Access Point bo chyba zabierasz się za coś o czym nie masz najmniejszego pojęcia Access Point to tylko nadajnik sieci wifi żeby on działał wcześniej musi być ruter bo inaczej on nie zadziała koszt dobrego ap pewnie ok 550-600 zł plus ruter ok 200-300 zł i karty wifi czyli pewnie ok 1100 zł razem a czy to będzie działało przy 20 kompach raczej może być ciężko kupić coś co będzie co chwilę się zawieszało sam sobie odpowiedz czy to ma jakiś sens.Kup skrętkę katy sieciowe na pci 1gb możesz kupić za 30-40 zł zł może nawet taniej lub 100 mb za grosze o ile same kompy nie maja kart co według mnie mają kabel najtańszy ok 20-30gr za 1 metr i do tego ruter edgerouter x na którym zrobisz praktycznie wszystko koszt ok 220 zł plus switcha 24 porty będzie śmigało jak ta lala.
---- SIEĆ 1 -----

1.Modem Vectra 600/60 Mbps
2. Edgerouter X - Dom
3. Edgerouter X - Goście
4. Edgeswitch 24 Lite
5. Asus RT-N 12 d1 DD WRT 43012 - Goście
6. Nas QNAP TS-228A + 1 x 4TB
6. UPS 510W

------ SIEĆ 2 -------
1.Modem Livebox 3.0
 
Przejdź do forum
Zaloguj
Wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
· Gości online: 72

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 24,115
· Najnowszy użytkownik: Ja
Czat
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.

tamtosiamto
03-06-2024 16:24
poszlo w koncu -najpierw przez restoration jakies stare ddwrt, potem z menu update plik ac66u z art o zmianie 868l->ac66u

tamtosiamto
02-06-2024 21:44
trx size 44560384 > memory size 33554432 nigdy czegos takiego nie widzialem podczas flashowania rutera

tamtosiamto
02-06-2024 21:37
wgrywanie ddwrt z opisu zmiany softu z dlinka na asusa nic nie daje, dalej startuje tomato, wgranie ddwrt dla ac66u wchodzi, ale z niego tez nie da sie wgrac ofw asusa i merlina, kicha

tamtosiamto
02-06-2024 19:57
Probowal ktos wrocic z tomata do OFW ASAUSa na przerowbionym DIR868l -> rt-ac66u ? Ni cholery nie moge dac sobie rady.

RaTaJ
10-05-2024 15:43
Czy intel n100 4x 3,40Ghz z Intel HD i DDR5 byłby dobry, widziałem za 550zł z 8gb ram i ssd 512gb?

Adooni
26-04-2024 14:41
jaki router RMerlin nie pociagne, tomato/ openwrt tak non hilink,

tamtosiamto
23-04-2024 12:35
modem bez smilocka?

man1
22-04-2024 23:27
Czy próbował ktoś uzywac karty voice (z nolimit GB) od tmobile w modemie /routerze? Da się jakoś to zrobić? Bo u mnie neta brak. E3372 Sad

tamtosiamto
31-03-2024 12:54
Wesolego jajka wszytskim forumowiczom Grin

tamtosiamto
28-03-2024 23:24
tak, tak zgadza sie, ale ja pytam o wykluczenie noda na guest network w first set, i to nie dziala

73,366,045 unikalnych wizyt