Ciągle rozłączanie wifi na Freshtomato
|
killer78 |
Dodano 17-02-2025 17:24
|

User

Posty: 15
Dołączył: 30/10/2016 22:39
|
Witam Wszystkich,
Mam taki problem:
Bardzo często rozłączają mi się klienci z siecią WiFi.
Router: linksys E3000 z wgrany freshtomato.
Do routera internet dochodzi po rj45.
Router rozsyła go w 2 pasmach 2.4 i 5 GHz po domu.
Klientami sa: np. gniazdka tuya, tablety na Android, telefony, laptop.
Wielokrotnie jest tak, że chcę się połączyć z siecią wifi i np telefon jej nie widzi. Lub inną sytuacja : mam połączenie z WiFi i zauważam, że jakby nie było internetu, czyli jestem połączony z WiFi, ale bez netu i przy znaczku wifi w telefonie mam wykrzyknik.
Dzieje się tak przy sieci 2.4 GHz. Wystarczy, że połączę się z 5 GHz i tam działa. Wtedy mogę zrobić reset routera i jest ok przez kilka godzin lub kilkanaście.
Sprawdzane było na linksys E2000, też z freshtomato a teraz zmieniłem na linksys E3000 i dzieją się podobne cyrki...
Może ktoś podpowie gdzie szukać problemu?
Adam
|
|
|
|
zakk87 |
Dodano 18-02-2025 11:22
|

User

Posty: 129
Dołączył: 19/06/2020 12:59
|
Jakiej wersji FT używasz? Masz coś podłączone pod USB? Czy robiłeś clear NVRAM?
Freshtomato 2024.5 AIO @ RT-AC66U_B1
OpenWRT 24.10 @ DIR-1960
NAS OMV [CoolerMaster ELITE 110] [J1900I-C] [4GB RAM] [2xToshiba HDWD130 + Hitachi 5K3000]
|
|
|
|
killer78 |
Dodano 18-02-2025 13:31
|

User

Posty: 15
Dołączył: 30/10/2016 22:39
|
Używam FT 2024.5.
Pod usb mam pendrive 4gb który zapisuję logi z kart bandwith, IP traffic.
Tak robiłem clear nvram podczas wygrywania aktualizacji i ustawiałem wszystko od nowa.
Scalony z 18 lutego 2025 17:28:18:
Dodam, że taka sytuacja miała też miejsce gdy miałem innego linksys e2000.
Czy to może być związane z tym, że:
- mam włączone przypisywanie adresów ip przez router po adresie mac?
- mam blokadę dostępu urządzeń spoza bazy adresów mac?
- Mam też włączone filtrowanie po wifi - tylko urządzenia o danym mac mogą dostać właściwy, stały adres IP.
Edytowany przez killer78 dnia 18-02-2025 17:28
Adam
|
|
|
|
kobrawerde |
Dodano 18-02-2025 18:08
|

Power User

Posty: 360
Dołączył: 07/05/2008 20:07
|
Pewnie musisz sam zdiagnozować co powoduje takie zachowanie ...np. od zera wszystko ustawić i po kolei włączać poszczególne twoje indywidualne ustawienia sprawdzając po każdym zachowanie twojego wifi. ...bo może wykryłeś jakiś bug ?
Netgear R7000 - FreshTomato Firmware 2024.3 K26ARM USB AIO-64K
Wi-Fi: Ubiquiti U6-Lite
|
|
|
|
zakk87 |
Dodano 19-02-2025 12:08
|

User

Posty: 129
Dołączył: 19/06/2020 12:59
|
odepnij urządzenie z USB i potestuj. To może być problem z zasilaniem, IRQ. Kiedyś o tym czytałem ale nie pamiętam producenta sprzętu, po podpięciu urządzenia na USB wifi 2.4GHz miało problemy. Rozwiązaniem jest hub USB z zasilaniem.
Jeżeli używasz pendrive USB 3.0 to spróbuj jakiegoś starocia podłączyć 2.0.
Edytowany przez zakk87 dnia 19-02-2025 12:34
Freshtomato 2024.5 AIO @ RT-AC66U_B1
OpenWRT 24.10 @ DIR-1960
NAS OMV [CoolerMaster ELITE 110] [J1900I-C] [4GB RAM] [2xToshiba HDWD130 + Hitachi 5K3000]
|
|
|
|
killer78 |
Dodano 19-02-2025 12:34
|

User

Posty: 15
Dołączył: 30/10/2016 22:39
|
Ok objawy jak piszesz.
Po testuje bez zapisywania logów...
Adam
|
|
|
|
Maross |
Dodano 01-03-2025 23:33
|

User

Posty: 5
Dołączył: 23/01/2025 06:23
|
Mam to samo na AC66UB1. Wifi po prostu zostaje wyłączone z jakiegoś powodu. Restart nie pomaga, bo wifi się nie chce samo włączyć. Muszę odpalić kompa, wejść w ustawienia routera po kablu i dopiero uruchomić wifi. Powoli mam już dosyć. Ten router za całe pięć lat nie był tyle razy restartowany jak za te dwa tygodnie, kiedy mam fresh tomato.
Edytowany przez Maross dnia 01-03-2025 23:39
|
|
|
|
killer78 |
Dodano 15-03-2025 07:30
|

User

Posty: 15
Dołączył: 30/10/2016 22:39
|
Niestety, po kilkunastu dniach testowania stwierdzam, że jest tak samo.
Wyjąłem pendrive i wyłączyłem zapisywanie logów na niego.
Moim zdaniem to coś z softem.
Jak pisałem wcześniej, często zdarza się, że sieć wifi 2.4 GHz mimo, że jest połączona z urządzeniem to nie ma tam internetu.
Router jednocześnie ma uruchomione 2 sieci: 2.4 i 5 GHz.
Na 5 GHz nie ma problemu, ale jak pisałem, mam dużo urządzeń tuya na 2.4 GHz. I wtedy jest brak dostępu do nich.
Pomaga tylko fizyczny restart.
Jakies macie inne pomysły?
Scalony z 16 marca 2025 19:13:45:
Dziś zauważyłem taką przypadłość z tą moją problematyczną siecią 2.4 GHz:
- na jednym telefonie mam łączność z 2.4 GHz (działa Internet, wszystko jest OK)
- na drugim telefonie - w tym samym czasie - "niby" jest połączenie z tą samą siecią WiFi 2.4 GHz, ale mam informację w ustawieniach wifi telefonu: "brak Internetu" oraz z tego telefonu nie mogę "dobić się" do routera. Oczywiście faktycznie na tym telefonie nie ma Internetu.
Nie pomaga w tym telefonie wyłącz - włącz wifi. Pomaga tylko restart fizyczny Routera.
Taki "brak Internetu" zdarza się dość często i jak pisałem na początku, nie jest to wina routera, bo na poprzednim E2000 było tak samo.
Taka przypadłość nie dotyczy wifi 5 GHz.
Nie pomaga też wyjęcie pendrive i zaprzestanie zapisywania logów - wg sugestii jednego z Kolegów.
Moim skromnym zdaniem to wina softu.
Jakieś sugestie może z Waszej strony?
Edytowany przez killer78 dnia 16-03-2025 19:13
Adam
|
|
|